- MIESZKAMY NAD MORZEM
- „ Co nas może spotkać nad wodą podczas wakacji?” – przypomnimy sobie podstawowe zasady bezpieczeństwa nad morzem i jeziorem; będziemy pamiętać o ekologii dotyczącej czystości wód i ochrony przyrody. W tym wszystkim pomoże nam bohater Wróbelek Elemelek .
- Przeprowadzimy doświadczenie podczas zabawy badawczej „ Woda morska” – postaramy się zrozumieć zasadę nasolenia wody morskiej.
- „ Gdzie jest statek?” – poznamy zasady nowej zabawy „ Ciepło – zimno”.
- „ Łódki na falach” – wytniemy, ułożymy i nakleimy kompozycję z papieru .
- „ O małej rybce, która nie dotrzymała obietnicy” M. Szeląg – wysłuchamy opowiadania; omówimy wartości zaufania; wyciągniemy wnioski o utracie
zaufania na podstawie przedstawionych opisów sytuacji; ocenimy postępowanie bohaterów.
- Będziemy rozwiązywać zagadki kojarzące się z morzem i plażą ( statki, mewy, żaglówka, muszelki, piasek, wiaderko, zamek z piasku, mieszkańcy mórz itp.). Poćwiczymy słuch fonemowy – t.j. dzielenie wyrazów na sylaby; określanie nagłosu, wygłosu, śródgłosu ( opcjonalnie).
- „ Muszelki” – zabawy matematyczne na podstawie wiersza D. Gellner; będziemy układanie kolekcje muszelek – klasyfikować ( wg koloru, wielkości położenia przedmiotu w przestrzeni – na górze, na dole); układać rytmy.
- WAKACYJNY POCIĄG
- „ Morze, góry i jeziora” – wysłuchamy wiersza i porozmawiamy na temat miejsc, w których ludzie najczęściej spędzają wakacje; określimy charakterystyczne elementy krajobrazu nadmorskiego, górskiego wiejskiego oraz pojezierza. Weźmiemy udział w zabawie matematycznej „ Góral i owce” – będziemy doskonalić umiejętności liczenia jako przygotowanie do dodawania i odejmowania; określać liczebniki główne i porządkowe.
- „ Czym pojedziemy na wakacje?” – odgadniemy zagadki słowne na temat środków transportu; pobawimy się w klasyfikowanie „ Skąd pojazdy ruszą w podróż?”.
- „ Słońce – przyjacielem czy wrogiem?” – weźmiemy udział w rozmowie kierowanej - „ Co chroni przed słońcem?”; pobawimy się w „ Smarowanie kremem z filtrem” – będziemy utrwalać części ciała oraz jego prawą i lewą stronę.
- Namalujemy „ Słońce”- ćw. grafomotoryczne z wykorzystaniem farb
i cienkich pędzelków.
- Potańczymy przy piosence „ Na wakacje” - utrwalimy polkę , będziemy próbować polki naprzemiennej.
- Spędzimy bardzo dużo czasu na powietrzu.
III. KLUCZ DO UCZENIA SIĘ
Nadal będziemy uczyć się i bawić podczas realizowania kolejnych scenariuszy .