1. MIESZKAMY NAD MORZEM
  2. „ Co nas może spotkać nad wodą podczas wakacji?” – przypomnimy sobie podstawowe zasady bezpieczeństwa nad morzem i jeziorem; będziemy pamiętać o ekologii dotyczącej czystości wód i ochrony przyrody. W tym wszystkim pomoże nam bohater Wróbelek Elemelek .
  3. Przeprowadzimy doświadczenie podczas zabawy badawczej „ Woda morska” – postaramy się zrozumieć zasadę nasolenia wody morskiej.
  4. „ Gdzie jest statek?” – poznamy zasady nowej zabawy „ Ciepło – zimno”.
  5. „ Łódki na falach” – wytniemy, ułożymy i nakleimy kompozycję z papieru .
  6. „ O małej rybce, która nie dotrzymała obietnicy” M. Szeląg – wysłuchamy opowiadania; omówimy wartości zaufania; wyciągniemy wnioski o utracie

 zaufania na podstawie przedstawionych opisów sytuacji; ocenimy postępowanie bohaterów.

  1. Będziemy rozwiązywać zagadki kojarzące się z morzem i plażą ( statki, mewy, żaglówka, muszelki, piasek, wiaderko, zamek z piasku, mieszkańcy mórz itp.). Poćwiczymy słuch fonemowy – t.j. dzielenie wyrazów na sylaby; określanie nagłosu, wygłosu, śródgłosu ( opcjonalnie).
  2. „ Muszelki” – zabawy matematyczne na podstawie wiersza D. Gellner; będziemy układanie kolekcje muszelek – klasyfikować ( wg koloru, wielkości położenia przedmiotu w przestrzeni – na górze, na dole); układać rytmy.
  3. WAKACYJNY POCIĄG
  4. „ Morze, góry i jeziora” – wysłuchamy wiersza i porozmawiamy na temat miejsc, w których ludzie najczęściej spędzają wakacje; określimy charakterystyczne elementy krajobrazu nadmorskiego, górskiego wiejskiego oraz pojezierza. Weźmiemy udział w zabawie matematycznej „ Góral i owce” – będziemy doskonalić umiejętności liczenia jako przygotowanie do dodawania i odejmowania; określać liczebniki główne i porządkowe.
  5. „ Czym pojedziemy na wakacje?” – odgadniemy zagadki słowne na temat środków transportu; pobawimy się w klasyfikowanie „ Skąd pojazdy ruszą w podróż?”.
  6. „ Słońce – przyjacielem czy wrogiem?” – weźmiemy udział w rozmowie kierowanej - „ Co chroni przed słońcem?”; pobawimy się w „ Smarowanie kremem z filtrem” – będziemy utrwalać części ciała oraz jego prawą i lewą stronę.
  7. Namalujemy „ Słońce”- ćw. grafomotoryczne z wykorzystaniem farb

i cienkich pędzelków.

  1. Potańczymy przy piosence „ Na wakacje” - utrwalimy polkę , będziemy próbować polki naprzemiennej.
  2. Spędzimy bardzo dużo czasu na powietrzu.

III. KLUCZ DO UCZENIA SIĘ

Nadal będziemy uczyć się i bawić podczas realizowania kolejnych scenariuszy .