Wakacje – czas odpoczynku.

Lato upragnione – wysłuchanie wiersza K. Wójcik-Bożętki. Rozmowa kierowana. Stworzenie mapy myśli związanej z wierszem.

 

“ Nad morzem“- oglądanie ilustracji o tematyce morskiej,  swobodne wypowiedzi. Dziecko  bogaci słownictwo tematyczne : plaże, molo, morze, latarnia morska itp. zna zasady bezpiecznego pobytu nad morzem : nieoddalanie się od dorosłego, zakaz samodzielnego wchodzenia do wody.

 

„Wyprawa”  - czytanie metodą Słonecznej Biblioteki, tworzenie alternatywnego zakończenia, globalne odpoznawanie wyrazów,

Dziecko : uważnie słucha opowiadania , rozpoznaje wyrazy,  umieszcza napisy pod ilustracjami,  tworzy ilustracje do treści.

Wakacyjne bagaże”- zabawa matematyczna, Po wyjęciu wszystkich przedmiotów (obrazków) z walizki i przyporządkowaniu ich do  określonej  grupy, dziecko przelicza  przedmioty w każdej grupie i porównuje, gdzie jest  mniej,   gdzie więcej ,   a gdzie tyle samo?

 

 „Łódki na morzu“, „ Wakacyjny obrazek” - praca plastyczna, metodą origami.

Dziecko: rozwija wyobraźnię i kreatywne myślenie, ćwiczy sprawność manualną, słucha wskazówek nauczyciela.

„ Latawce”, „ Wschód słońca”, Tęcza” – malowanie podstawowymi kolorami, mieszanie. Zadania programu L. Wygotskiego.

„  Wyjazd na wakacje” – historyjka obrazkowa. Rodzina przygotowuje się do wyjazdu. Dziecko: opowiada, wycina obrazki , przykleja  wg kolejności zdarzeń.

 

„Bezpieczne wakacje” – wspólne ustalenie zasad kodeksu postępowania nad wodą, na placu zabaw, w lesie…

 

„Wakacje“- zabawy ruchowe przy piosence, spacerowanie swobodne po sali, ilustrowanie ruchem sposobu spędzania czasu nad morzem, w górach, nad rzeką/jeziorem. (wg poleceń wydawanych przez nauczyciela np. opalamy się na plaży, wspinamy się w górach itp. )