Wakacje – czas odpoczynku.
Lato upragnione – wysłuchanie wiersza K. Wójcik-Bożętki. Rozmowa kierowana. Stworzenie mapy myśli związanej z wierszem.
“ Nad morzem“- oglądanie ilustracji o tematyce morskiej, swobodne wypowiedzi. Dziecko bogaci słownictwo tematyczne : plaże, molo, morze, latarnia morska itp. zna zasady bezpiecznego pobytu nad morzem : nieoddalanie się od dorosłego, zakaz samodzielnego wchodzenia do wody.
„Wyprawa” - czytanie metodą Słonecznej Biblioteki, tworzenie alternatywnego zakończenia, globalne odpoznawanie wyrazów,
Dziecko : uważnie słucha opowiadania , rozpoznaje wyrazy, umieszcza napisy pod ilustracjami, tworzy ilustracje do treści.
„ Wakacyjne bagaże”- zabawa matematyczna, Po wyjęciu wszystkich przedmiotów (obrazków) z walizki i przyporządkowaniu ich do określonej grupy, dziecko przelicza przedmioty w każdej grupie i porównuje, gdzie jest mniej, gdzie więcej , a gdzie tyle samo?
„Łódki na morzu“, „ Wakacyjny obrazek” - praca plastyczna, metodą origami.
Dziecko: rozwija wyobraźnię i kreatywne myślenie, ćwiczy sprawność manualną, słucha wskazówek nauczyciela.
„ Latawce”, „ Wschód słońca”, Tęcza” – malowanie podstawowymi kolorami, mieszanie. Zadania programu L. Wygotskiego.
„ Wyjazd na wakacje” – historyjka obrazkowa. Rodzina przygotowuje się do wyjazdu. Dziecko: opowiada, wycina obrazki , przykleja wg kolejności zdarzeń.
„Bezpieczne wakacje” – wspólne ustalenie zasad kodeksu postępowania nad wodą, na placu zabaw, w lesie…
„Wakacje“- zabawy ruchowe przy piosence, spacerowanie swobodne po sali, ilustrowanie ruchem sposobu spędzania czasu nad morzem, w górach, nad rzeką/jeziorem. (wg poleceń wydawanych przez nauczyciela np. opalamy się na plaży, wspinamy się w górach itp. )