ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE DLA GRUPY  IB "FOCZKI"

NA MIESIĄC KWIECIEŃ

BOCIANIA WIZYTA

  1. „ Pierwsze śniadanie w gnieździe bocianim” M. Kownackiej – wysłuchamy opowiadania; utrwalimy sobie wygląd bociana; poznamy zwyczaje w/w ptaków. Obejrzymy filmiki,ilustracje w różnego rodzaju książkach ( atlasy,encyklopedie, czasopisma, książki dla dzieci).
  2. „Powrót bocianów” H. Zdzitowieckiej – ułożymy ilustracje historyjki obrazkowej na podstawie opowiadania; weźmiemy udział w zabawie z elementami ćwiczeń ortofonicznych „ Bociany na łące” ( wykorzystanie muzyki, ćw. ortofoniczne na zgłoskach kle – kle, kum, rade – rade, rechu - rech). Będziemy składać i naklejać obrazek z części „ W bocianim gnieździe”.
  3. „ O żabkach w czerwonych czapkach” – obejrzymy bajkę; porozmawiamy na temat treści; będziemy doskonalić skok obunóż z wykorzystaniem drabinki z szarf – „ Skaczemy jak żabki”.
  4. „ Zielona Zabka” – wykonamy pracę plastyczną – będziemy kleić i rysować.
  5. „ Bociany i żabki” – wysłuchamy opowieści matematycznej utrwalającej przeliczanie w dostępnym zakresie;  „ Gdzie schowała się żabka?” – wspólnie pobawimy się i będziemy utrwalać określenia położenia przedmiotów w przestrzeni : na, pod, za obok, wysoko – nisko.

CZYSTA ZIEMIA

  1. Zapoznamy się z wyglądem planety ( model kuli –  globus; poznamy znaczenie dwóch kolorów na globusie oznaczających morza i lądy). Wysłuchamy wiersza Bożeny Formy „Ziemia – nasza planeta”; porozmawiamy  na temat wiersza – dlaczego powinniśmy dbać o Ziemię ?
  2. „ Chora Planetka” B. Tokarczyk – wysłuchamy opowiadania; porozmawiamy na temat segregacji odpadów. Pokolorujemy pojemniki na określony kolor. Weźmiemy udział w  zabawie dydaktycznej „ Gdzie to wrzucić?” – zapamiętamy gdzie jest miejsce na papier, szkło, metal.
  3. „ Rzeczka” – obejrzymy i porozmawiamy na temat ilustracji przedstawiających przykłady zanieczyszczania rzek i jezior. Poznamy zabawę paluszkową „ Dreszczyk” – współpraca w parach.
  4. „ Komu    potrzebna jest woda?” – zrobimy „ burzę mózgów” – poszukamy odpowiedź na pytanie; pobawimy się w kole - „ Zanieś wodę” – będziemy rozwijać koordynację wzrokowo – ruchową podczas noszenia kubeczka z wodą.
  5. Obejrzymy i wysłuchamy opowiadania „ Tajemnica małego nasionka”
  6. Wasilewskiej; wspólnie ułożymy ilustracje przedstawiające etapy wzrostu rośliny.
  7. „ Kolorowe kwiatki” – wykonamy prace plastyczną wykorzystując nożyczki, klej, pastele olejowe.
  8. Poznamy nowe piosenki, zabawy ruchowo – naśladowcze i rozwijające aparat mowy.