ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE DLA GRUPY IIIA "REKINKI"
NA MIESIĄC LUTY
„POMAGAMY ZWIERZĘTOM PRZETRWAĆ ZIMY”
- Wysłuchamy wiersza o tematyce zimowej, założymy kącik tematyczny, dowiemy się o konieczności dokarmiania ptaków i zwierząt w okresie zimy, będziemy uzupełniać pokarm w karmnikach.
- Będziemy ćwiczyć wnioskowanie, spostrzegawczość, pamięć wzrokową, mowę opowieściową oraz współdziałanie poprzez układanie historyjki obrazkowej do wiersza „Goście w karmniku”.
- Wykonamy szereg prac plastycznych związanych z tematem z użyciem różnorodnych materiałów – tektura, włóczka, gąbki, stemple itp.
„MUZYKANCI Z BREMY” – BAJKA METODĄ „KLUCZA DO UCZENIA SIĘ”.
- Wysłuchamy bajki „Trzy niegrzeczne pieski”, będziemy dzielić się spostrzeżeniami na jej Wyodrębnimy wstęp, rozwinięcie oraz zakończenie bajki, nadamy tytuły obrazkom epizodów, ułożymy obrazki w odpowiedniej kolejności.
- Nauczymy się wybierać odpowiednie figury zastępcze dla postaci bajki. Na wzmiankę o postaciach będziemy potrafili wskazać symbol, poruszać figurami zastępczymi, obrazując zachowanie
- Będziemy potrafili samodzielnie łączyć modele epizodów z obrazkami. Ułożyć wszystkie epizody w prawidłowej kolejności.
- Poznamy i prawidłowo zinterpretujemy figury zastępcze, rozpoznamy wydarzenia z bajki, które pasują do odpowiednich modeli epizodu. Nauczymy się naśladować różne bajkowe postaci.
„W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH”
- Weźmiemy udział w inscenizacji wiersza W. Chotomskiej „Kino w łazience” pomocnego nam do zachęcenia do dbania o zęby.
- Poprzez scenki dramowe i zabawy tematyczne będziemy zachęcać siebie i kolegów do spożywania dużej ilości warzyw i owoców oraz dbania o kondycje.
„KLUCZ DO UCZENIA SIĘ” – KOLEJNE SESJE
- Doświadczymy spojrzenia z różnej perspektywy na te same przedmioty oraz będziemy próbowali wykonać schematyczny rysunek klocków i budowli.
- Będziemy rozwijać umiejętności matematyczne, ekspresyjne, wyszukiwać błędy na obrazkach, znajdować niezgodności, uczestniczyć w prostych doświadczeniach podczas zajęć z Klucza do uczenia się.
- Będziemy rozwijać kreatywność poprzez tworzenie artystycznych kompozycji poprzez „zgłębianie” materiałów, kolorów i faktur.