ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE DLA GRUPY IIIA "REKINKI"

NA MIESIĄC LUTY

 

„POMAGAMY ZWIERZĘTOM PRZETRWAĆ ZIMY”

  1. Wysłuchamy wiersza o tematyce zimowej, założymy kącik tematyczny, dowiemy się o konieczności dokarmiania ptaków i zwierząt w okresie zimy, będziemy uzupełniać pokarm w karmnikach.
  2. Będziemy ćwiczyć wnioskowanie, spostrzegawczość, pamięć wzrokową, mowę opowieściową oraz współdziałanie poprzez układanie historyjki    obrazkowej do wiersza „Goście w karmniku”.
  3. Wykonamy szereg prac plastycznych związanych z tematem z użyciem różnorodnych materiałów – tektura, włóczka, gąbki, stemple itp.

„MUZYKANCI Z BREMY” – BAJKA METODĄ „KLUCZA DO UCZENIA SIĘ”.

  1. Wysłuchamy bajki „Trzy niegrzeczne pieski”, będziemy dzielić się spostrzeżeniami na  jej  Wyodrębnimy wstęp, rozwinięcie oraz zakończenie bajki, nadamy tytuły obrazkom  epizodów, ułożymy obrazki w odpowiedniej kolejności.
  2. Nauczymy się wybierać  odpowiednie  figury zastępcze  dla postaci bajki. Na wzmiankę o postaciach będziemy potrafili wskazać symbol, poruszać  figurami  zastępczymi,  obrazując  zachowanie 
  3. Będziemy potrafili samodzielnie łączyć modele epizodów z obrazkami. Ułożyć wszystkie epizody w prawidłowej kolejności.
  4. Poznamy i prawidłowo zinterpretujemy figury zastępcze, rozpoznamy wydarzenia z bajki, które pasują do odpowiednich modeli epizodu. Nauczymy się naśladować różne bajkowe postaci.

W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH”

  1.  Weźmiemy udział w inscenizacji wiersza W. Chotomskiej „Kino w łazience”  pomocnego nam do zachęcenia do dbania o zęby.
  2. Poprzez scenki dramowe i zabawy tematyczne będziemy zachęcać siebie i  kolegów do spożywania  dużej  ilości  warzyw  i  owoców oraz  dbania  o kondycje.

 „KLUCZ DO UCZENIA SIĘ” – KOLEJNE SESJE

  1. Doświadczymy spojrzenia z różnej perspektywy na te same przedmioty oraz będziemy próbowali wykonać schematyczny rysunek klocków i budowli.
  2. Będziemy rozwijać umiejętności matematyczne, ekspresyjne, wyszukiwać błędy na obrazkach, znajdować niezgodności, uczestniczyć w prostych doświadczeniach podczas zajęć z Klucza do uczenia się.
  3. Będziemy rozwijać kreatywność poprzez tworzenie artystycznych kompozycji poprzez „zgłębianie” materiałów, kolorów i faktur.